Rowerowy Dolny Śląsk: wycieczki GPSblog rowerowy

Author Ronin 6818 km
Kellys Neos 7464 km

Wykres roczny blog rowerowy przemo3642.bikestats.pl

W poszukiwaniu wiosny 2 (niezłe fotki): Wrocław, Leśnica, Żurawiniec, Mrozów, Wojnowice, Las Mokrzański

Niedziela, 21 kwietnia 2013 | dodano: 02.05.2013Kategoria Rowerowy Dolny Śląsk, 1) 0 - 50 km
Zaliczywszy tydzień wcześniej wiosenny rozruch, na 21.04 zaplanowałem nieco dłuższą trasę. Niestety, plany pokrzyżował wypadek z udziałem samochodu, który przydarzył mi się dzień wcześniej. Nie chcąc nadwyrężać stłuczonej lewej nogi, wybrałem się z Basią, Martą i tatą na rowerowy spacer. Postawiłem sobie cel podobny do tego z zeszłego tygodnia: udokumentować przejawy wiosny. Muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony z efektu (zerknijcie na fotki).

Pętelka (45 km) przecina kilka podwrocławskich wiosek położonych na zachód od stolicy Dolnego Śląska. Drogę pokonuje się łatwo, szybko i przyjemnie. Najbardziej atrakcyjny jest lekko terenowy odcinek z Wojnowic do Leśnicy (ok 11 km), prowadzący zielonym szlakiem turystycznym przez największy kompleks leśny w granicach administracyjnych Wrocławia - Las Mokrzański.

Pierwszy, wymuszony przystanek zrobiliśmy w Parku Leśnickim (wbił mi się w oponę kawałek stalowego druta). Byłem tutaj kilka dni wcześniej i mogę zaświadczyć, że wiosna nie próżnuje: zrobiło się zdecydowanie bardziej wesoło i zielono. Zieleni zaczynają towarzyszyć również inne barwy.

Park Leśnicki (1920x1080 - kliknij fotkę)

Szybko minęliśmy Żurawiniec. Nie zatrzymaliśmy się też w Mrozowie - tutejszy pałac oglądaliśmy zaledwie tydzień temu. Za to baaardzo długą przerwę zrobiliśmy w ogrodzie gotycko-renesansowego Zamku Wojnowice.

Zamek Wojnowice, brama (1920x1080 - kliknij fotkę)

Jest to jeden z nielicznych tzw. "nawodnych" zamków w Polsce: jego mury są bezpośrednio obmywane przez wody fosy, przez co budowla sprawia wrażenie jakby stała na wodzie. Niegdyś zamek pełnił funkcję obronną. W ostatnich latach mieścił się w nim hotel i restauracja. Niestety, w zeszłym roku został zamknięty do odwołania.

Zamek Wojnowice, widok z boku/przodu (1920x1080 - kliknij fotkę)

To właśnie w jego okolicach "upolowałem" wszystkie poniżej udokumentowane zwiastuny wiosny. Trzeba też dodać, że są to okolice całkiem urokliwe (choć mogłyby być nieco bardziej zadbane) i z całą pewnością warto poświęcić im popołudniowy spacer (zwłaszcza wiosną, gdy nie ma jeszcze komarów).

Godzilla atakuje! (1920x1080 - kliknij fotkę)

Kwitnące zawilce (1920x1080 - kliknij fotkę)

Kacze zaloty (1920x1080 - kliknij fotkę)

Na zawsze razem (1920x1080 - kliknij fotkę)

Pani Kaczka i Pan Kaczor (1920x1080 - kliknij fotkę)

Fiołki (1920x1080 - kliknij fotkę)

Więcej fiołków (1920x1080 - kliknij fotkę)

Co tam słychać w fosie? (1920x1080 - kliknij fotkę)

Ropucha rządzi! (1920x1080 - kliknij fotkę)

Kliknij "Details" (u góry po prawej) żeby otworzyć większą mapę w nowym oknie
Rower:Kellys Neos Dane wycieczki: 45.00 km (0.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: 34.00 km/h
Temperatura:17.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(0)

K o m e n t a r z e

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa eraln