Rowerowy Dolny Śląsk: wycieczki GPSblog rowerowy

Author Ronin 6818 km
Kellys Neos 7464 km

Wykres roczny blog rowerowy przemo3642.bikestats.pl

Po obu stronach Odry: Wrocław, Brzeg Dolny, Uraz, Wrocław

Środa, 8 maja 2013 | dodano: 09.05.2013Kategoria Rowerowy Dolny Śląsk, 3) 80 - 120 km
Korzystając z ładnej pogody, postanowiłem pojechać do Brzegu Dolnego, tam przeprawić się promem przez rzekę i wrócić do Wrocławia po drugiej stronie Odry. Ponadto chciałem wytyczyć nowy szlak z Paniowic/Szewc do Wrocławia, który omijałaby bardzo ruchliwą i niebezpieczną drogę wojewódzką nr 342. Towarzyszył mi tata. Za właściwy początek wycieczki można uznać naszą wizytę w Parku Leśnickim.

Wściekle zielony Park Leśnicki (1920x1080 - kliknij fotkę)

Trasa - biegnąca malowniczymi drogami leśnymi lub szosami o małym natężeniu ruchu samochodowego - zawiodła nas do Brzegu Dolnego i z powrotem.

Droga przez Las Mokrzański (1920x1080 - kliknij fotkę)

W stronę Brzegu Dolnego: szosa przez lasek (1920x1080 - kliknij fotkę)

Przejechaliśmy przez kilka nadodrzańskich wiosek, w tym przez Uraz, gdzie znajduje się port. Jest to miejsce szczególnie popularne wśród amatorów sportów wodnych i zwolenników imprez na świeżym powietrzu.

Port Uraz (1920x1080 - kliknij fotkę)

Po drodze można zerknąć (co też zrobiliśmy) na kilka pałaców: w Leśnicy, Brzezinie, Prężycach i Brzegu Dolnym a nawet... kupić jeden z nich! W chwili gdy piszę te słowa (09.05.2013), pałac w Prężycach - wraz z przylegającym do niego ogrodem/parkiem oraz stawem - jest wystawiony na sprzedaż.

Pałac w Leśnicy zwany "Zamkiem" (1920x1080 - kliknij fotkę)

Pałac w Brzezinie (1920x1080 - kliknij fotkę)

Pałac w Prężycach - na sprzedaż (1920x1080 - kliknij fotkę)

Pałac rodziny von Saurma-Hoym w Brzegu Dolnym (1920x1080 - kliknij fotkę)

Dodatkową atrakcję stanowi przeprawa przez rzekę promem na wysokości Brzegu Dolnego (rowerzyści nic nie płacą) lub mostem kolejowym. My akurat mieliśmy pecha i prom nie działał (ze względu na zbyt wysoki stan wody), więc wybraliśmy to drugie rozwiązanie. Prom może jest fajny, ale i tak mosty rządzą!

W stronę Brzegu Dolnego: most kolejowy na Odrze (1920x1080 - kliknij fotkę)

W stronę Brzegu Dolnego: przeprawa przez most (1920x1080 - kliknij fotkę)

Tuż obok "nowego" (czy raczej nieco mniej starego) mostu znajduje się kolejny: w jeszcze gorszym stanie, jeszcze bardziej zardzewiały i już od dawna nieużywany. Totalna ruina, ale za to jaki klimatyczny widok!

W stronę Brzegu Dolnego: po drugiej stronie starego mostu (1920x1080 - kliknij fotkę)

Jadąc tą trasą jest spora szansa, że po drodze natkniemy się na sarnę lub spotkamy bociana. Jak widać poniżej, nam to się udało! Przejechaliśmy pod kilkoma bocianimi gniazdami, w niektórych zastaliśmy ich lokatorów.

Sarna "upolowana" przed Urazem (1920x1080 - kliknij fotkę)

Bociek "ustrzelony" obiektywem! (1920x1080 - kliknij fotkę)

Mniej przyjemny jest jedynie wspomniany na wstępie odcinek Paniowice - Wrocław, prowadzący przez śmierdzące pola irygacyjne, wały porozjeżdżane ciężkim sprzętem i - jakby tego było mało - wiodący niekiedy wybrukowanymi dróżkami, które pokonuje się w akompaniamencie dzwoniących zębów. W przyszłości będę chciał go lepiej dopracować. Nie warto jednak się zrażać, bo on także ma swój urok: okolice ujścia Widawy do Odry oraz Las Rędziński są miejscami całkiem atrakcyjnymi pod względem przyrodniczym.

Okolice ujścia Widawy do Odry: Łabędzia para (1920x1080 - kliknij fotkę)

Przez Las Rędziński (1920x1080 - kliknij fotkę)

Kliknij "Details" (u góry po prawej) żeby otworzyć większą mapę w nowym oknie.
Rower:Kellys Neos Dane wycieczki: 89.70 km (0.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: 42.70 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(0)

K o m e n t a r z e

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa iazaw