Rowerowy Dolny Śląsk: wycieczki GPSblog rowerowy

Author Ronin 6818 km
Kellys Neos 7464 km

Wykres roczny blog rowerowy przemo3642.bikestats.pl

Wrocław, Twardogóra, Oleśnica, Wrocław

Wtorek, 12 sierpnia 2014 | dodano: 14.09.2014Kategoria 3) 80 - 120 km, Rowerowy Dolny Śląsk

Już od dawna nie wypuszczałem się z Wrocławia na północny wschód, przez Psie Pole. Zdarza mi się to rzadko, bo muszę w tym celu przebijać się rowerem przez całe miasto (raczej staram się unikać takich "atrakcji"). Tym razem postanowiłem jednak to zrobić i obrałem kierunek na Twardogórę przez Dobroszyce, w drodze powrotnej zahaczając o Oleśnicę.

Trasa prowadzi drogami asfaltowymi (zróżnicowanej jakości) przez podwrocławskie wioski i pola, a w środkowej części przez lasy okolic Twardogóry. Po drodze mijamy kilka ciekawych obiektów architektonicznych i przyrodniczych (m.in. zespół XIX-wiecznych budowli neogotyckich w Dobroszycach, w tym kościół św. Jadwigi, ośrodki historyczne i kościoły w Twardogórze oraz Oleśnicy, stawy rybne w Szczodrem, gdzie można się zatrzymać na wędzoną rybę, czy rezerwat przyrody "Torfowisko koło Grabowna").

Niestety to właśnie na odcinku leśnym, który jest najbardziej atrakcyjny pod względem przyrodniczo-krajobrazowym, często (przynajmniej jak na moje, pod tym względem dość wyśrubowane, standardy) będą nas wyprzedzać samochody. Na szczęście ruch samochodowy jest generowany głównie przez ludzi dojeżdżających do pracy i, w mniejszym stopniu, kierowców obsługujących transport z/do kopalni odkrywkowej w rejonie Dobroszyc. Co za tym idzie, w weekendy i święta jego natężenie jest tutaj dużo niższe. Dlatego trasę polecam jak najbardziej, ale przede wszystkim w dniach ustawowo wolnych od pracy.

Staw rybny w Szczodrem (1920x1080 - kliknij fotkę)

Kościół św. Jadwigi w Dobroszycach (1920x1080 - kliknij fotkę)

Lasy okolic Twardogóry (1920x1080 - kliknij fotkę)

Rezerwat przyrody "Torfowisko koło Grabowna" (1920x1080 - kliknij fotkę)

Ratusz w Oleśnicy (1920x1080 - kliknij fotkę)

Rower:Kellys Neos Dane wycieczki: 118.00 km (0.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: 0.00 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(0)

K o m e n t a r z e

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa wator